Tuesday, December 29, 2009

kursus keusahawanan

salam.aku baru balik dari kursus keusahawanan di melaka.anjuran UTHM.dpt masuk ni pn sbb ade kwn2.he.byk gk belajar mse kursus tu.antaranye RP (Rancangan Perniagaan). benda yg paling penting utk kite setup bisnes yg memerlukan modal.selain tu,aku belajar solat.solat jamaq qasar.selama ni ntah ape2 je la yg aku buat.sume slh.tp syukur Allah dtgkn insan2 yg membantu.trima kasih umi hani..
Aku jugak belajar mcm mane cara kita nk bdepan dgn org2 yg mcm2 perangainye.walaupn cmpur dgn student,tp..susah jugak nk lyn kepala diorg ni kdg2.tp pape pn,bnda ni la yg bg warna dlm hidup kita.dgn adenye org2 mcm ni bru la hidup ni jd lbh menarik.
o ye,kt sne ade gk kua..emy ajak naik kereta lembu.wlaupn kg kt melaka,tp aku blm pernah lg naik keta lembu.
kursus ni ade lagu tema.Bila Diri Di Sayangi..(ukays)
siap buat pertandingan nyanyi lg.antara kump 15 n 16.kumpulan 16 menang.sedap nyanyiannye..kump 15 kalah.bkn x sedap,cume kurag variasi.tp semangat ade.
n...aku la slh sorg ahli kump 15 tu.he..
pd aku ape yg aku dpt simpulkn dlm kursus ni,adalah..rezeki tu milik kita bersama.. semua org ade rezeki msig2.kalo kite jatuh dlm perniagaan kite,jgn mengalah.bangun semula sbb DIA ada utk kita..kt mne2,dlm ape2 jua keadaan..DIA xkan tinggalkn kite.. dan kita jugak jgn lupekan DIA..

No comments:

Post a Comment